Teamworkshop – ook wel ‘heisessie’
Samen met je managementteam, projectteam of bedrijf plannen maken voor de toekomst. Wat speelt er buiten en binnen de organisatie en hoe kunnen we daar onze plannen op afstemmen? Samen bepalen welke trends van belang zijn en hoe je die trends kunt vertalen naar concrete diensten en producten.
Van elkaar weten welke talenten er aan boord zijn en hoe we die kunnen inzetten voor het gewenste resultaat. Welke activiteiten gaan we schrappen, wat gaan we ontwikkelen? Voorbeelden van vragen die bepalend zijn voor de inhoud van de teamsessie. Afhankelijk van de situatie maak ik een voorstel voor een of meer dagen, als blok of verspreid over enkele weken.
Case
Het Eurosonic/Noorderslag muziekfestival in Groningen is niet meer weg te denken als trendsettend evenement, waar nieuwe internationale bands ontdekt worden en waar inkopers van zomerfestivals contracten afsluiten. Naast de vele optredens op vele podia in de stad is er ook een drukbezochte conferentie voor internationale muziekprofessionals en worden de nieuwste technologische snufjes op een vakbeurs vertoond. Tijdens zgn. ‘heidagen’ begeleid ik het management van Eurosonic/Noorderslag 2 maanden na het festival in het maken van plannen voor het volgende evenement over 10 maanden. Dan worden de evaluaties van het voorbije evenement gecombineerd met trends en ontwikkelingen elders. René is sinds 2011 de vaste begeleider van de heidagen van Eurosonic/Noorderslag.
“Ons managementteam kent veel dynamiek en toch slagen we er elke keer weer in om tijdens de heidagen gezamenlijk spijkers met koppen te slaan voor de toekomst!”
Dago Houben
Directeur, Stichting Noorderslag